Profesjonalny trening z trenerem personalnym

+48 602 270 662|kontakt@trenerpersonalny.pl

Blog

Jesteś tutaj: Strona główna » Wypowiedz wojnę cellulitowi!

Wypowiedz wojnę cellulitowi!

autor: Jakub Mauricz data publikacji: 22.2.2015

Cellulit to najczęściej występujący defekt kosmetyczny skóry kobiecej. Wyróżniamy cellulit pochodzący z nadmiernej kumulacji tkanki tłuszczowej oraz ten wywodzący się z nagromadzenia wody w naszym ciele. Oba podłoża mają wspólne źródło – zaniedbania w prawidłowym żywieniu oraz stylu życia. Dzięki wyeliminowaniu produktów kumulujących tkankę tłuszczową oraz wodę skóra ulega wygładzeniu, a składniki odżywcze z pożywienia dodają jej blasku. Piękną skórę możemy zapewnić sobie jedynie poprzez właściwą dietę – kremy i drogie zabiegi kosmetyczne mogą tylko wspomóc proces odnowy. Dowiedz się jak zintensyfikować działanie kosmetyków poprzez zastosowanie diety antycellulitowej.

Cellulit to po prostu tłuszcz. Powodem powstawania tych nieestetycznych zmarszczek jest fakt, że tłuszcz leżący tuż pod powierzchnią skóry jest nieregularnie poprzetykany słabymi wiązaniami kolagenowymi, które nie podtrzymują komórek tłuszczowych. Wynikiem tego jest właśnie charakterystyczny wygląd pomarańczowej skórki. Problem cellulitu dotyka nawet 95% kobiet powyżej 30 roku życia. Powodem, dla którego cellulit zdecydowanie częściej pojawia się na skórze kobiet niż mężczyzn jest żeński hormon płciowy estrogen, który sprawia, że tłuszcz odkłada się w dolnej partii ciała – głównie na udach i pośladkach – a więc miejscach o największej czułości na receptory estrogenowe.

Brak aktywności fizycznej, utrata sprężystości mięśni i nadmiar spożywanych kalorii to podstawowe przyczyny powstawania skórki pomarańczowej. Nie ma żadnych dowodów na to, że cellulit wywoływany jest przez toksyny odkładające się w organizmie, ani na to, że jakakolwiek dieta oczyszczająca pomoże się go pozbyć. Jedyną skuteczną formą walki z cellulitem jest wprowadzenie zdrowej, optymalnej diety w połączeniu z regularnymi ćwiczeniami siłowymi oraz wytrzymałościowymi. Bardzo istotne jest zmniejszenie spożycia pokarmów wysokoprzetworzonych, bogatych w cukry, sól i tłuszcze trans. Walcząc z cellulitem należy ograniczyć do minimum spożycie słodyczy, słodzonych napojów oraz fast foodów, gotowych zup i sosów z torebek oraz przekąsek w postaci chipsów i krakersów. Unikajmy tłuszczów trans pochodzących z produktów głębokiego smażenia. Tłuszcze w pożywieniu powinny pochodzić ze źródeł zwierzęcych takich jak mięso, ryby i jaja oraz roślinnych. Głównymi źródłami białek powinno być chude mięso, ryby, jaja oraz nabiał. Do zdrowych źródeł węglowodanów zaliczymy płatki owsiane, żytnie, jęczmienne, chleb razowy żytni, ryż brązowy, dziki i basmati, makarony pełnoziarniste, kaszę gryczaną i jęczmienną oraz owoce. Optymalna dieta antycellulitowa zawiera komponenty wspomagające utrzymanie promiennej cery, silnych włosów i mocnych, błyszczących paznokci. W oczywisty sposób sprzyja chudnięciu i utrzymaniu szczupłej sylwetki bez uszczerbku na zdrowiu. A wszystko to smacznie i przyjemnie!

Kategorie: Blog Tagi:

Mądrze znaczy lepiej

Wskaźniki treningowe i dietetyczne od specjalistów dostarczone prosto na Twoją skrzynkę email

Mało znane wskazówki treningowe i dietetyczne od trenerów personalnych dostarczone prosto na skrzynkę email.

3 kursy emailowe jak uzyskać jędrny tyłek, zbudować mięśnie ze stali i pozbyć się bólu pleców.

Najświeższe informacje o specjalnych akcjach promocyjnych i eventach organizowanych przez trenerpersonalny.pl


Uzyskaj bezpłatny dostęp

Komentarze: