Profesjonalny trening z trenerem personalnym

+48 602 270 662|kontakt@trenerpersonalny.pl

Blog

Jesteś tutaj: Strona główna » Wrogowie metabolizmu

Wrogowie metabolizmu

autor: Josh Axe data publikacji: 08.4.2015

Fałszywi sprzymierzeńcy

Nie ma nic gorszego od braku efektów w odchudzaniu. Trzymamy się diety, intensywnie ćwiczymy, a waga ani drgnie. Czy wy także doświadczyliście tego frustrującego uczucia?

Przyczyną niepowodzenia mogą być tzw. „fałszywi sprzymierzeńcy” – pokarmy, które pozornie należą do grupy sprzymierzeńców w odchudzaniu, w rzeczywistości zaś skutecznie niwelują nasze wysiłki na drodze do szczupłej sylwetki. Nie będzie przesadą nazwanie tych produktów śmiertelnymi wrogami metabolizmu. Termin brzmi dość złowieszczo, ale faktem jest, że produkty, o których zaraz napiszemy, nie tylko znacznie spowalniają proces chudnięcia, ale mogą również prowadzić do poważniejszych następstw, takich jak przewlekłe zmęczenie, zaburzenia gospodarki hormonalnej czy choroby układu trawiennego. Mają one, o zgrozo, opinię zdrowych i często polecane są w dietach odchudzających. Przyjrzyjmy się zatem bliżej sześciu produktom, które powinniśmy wyeliminować z naszej diety, jeżeli naprawdę zależy nam na skutecznym odchudzaniu.

 

  1. SOKI OWOCOWE

Wbrew potocznie utartej opinii to nie tłuszcz najbardziej nas tuczy, ale cukier. Pijąc soki owocowe spożywamy dużą ilość cukrów, przez co całkowicie rozregulowujemy nasz metabolizm. Gotowe soki owocowe, w szczególności jabłkowe, pomarańczowe i grejpfrutowe, to w rzeczywistości nic innego jak chemia z wodą i z cukrem. Sok jabłkowy – brzmi zdrowo! Przyjrzyjmy się jak powstaje… Świeże owoce zostają przeciśnięte przez prasę, poddane procesowi pasteryzacji w wysokiej temperaturze i zamienione w koncentrat. Następnie do koncentratu dodaje się wodę, duże ilości cukru, sztucznych barwników i aromatów. Szklanka soku z kartonu zawiera aż 30 g cukru, dla porównania – napój gazowany ma 28 g. Powinniśmy unikać także cukrów, które kryją się pod nazwami: syrop kukurydziany, glukoza, fruktoza, koncentrat soku, maltodekstryna, cukier surowy lub cukier brązowy.

 

Co w zamian? Zastąpmy soki owocowe domową lemoniadą na bazie wody, soku z cytryny i stewii lub ksylitolu. Alternatywą mogą być różne herbaty ziołowe lub kombucza (japońska herbata poddana fermentacji przez tzw. grzybek japoński) lekko słodzone naturalnym miodem. Doskonałym napojem jest również woda kokosowa – to prawdziwy naturalny napój izotoniczny.

 

  1. PRODUKTY PEŁNOZIARNISTE

Mogą skutecznie zaprzepaścić nasze starania na drodze do schudnięcia. Pieczywa pełnoziarniste bez wątpienia należą do produktów zdrowych, nie są jednak sprzymierzeńcami w diecie redukcyjnej. Trzy składniki ziaren, które mają niekorzystny wpływ na metabolizm to gluten, skrobia i kwas fitynowy. Gluten może wywoływać stany zapalne, skrobia szybko zamienia się w cukier a kwas fitynowy wiąże się z cennymi minerałami zanim zostaną wchłonięte, przez co żelazo, cynk i magnez stają się nieużyteczne. Powinniśmy zatem unikać takich produktów jak chleby, makarony, płatki śniadaniowe, krakersy, ciastka, batoniki, nawet jeżeli zrobione są z mąki gruboziarnistej.

 

Co w zamian? Najlepszą opcją jest zamienienie dziennego spożycia produktów pełnoziarnistych na owoce i warzywa lub ograniczenie się do jednej porcji chleba na zakwasie. Doskonałym zamiennikiem dla mąki pszennej jest mąka kokosowa – bogata w błonnik i dobre tłuszcze.

 

  1. OLEJ RZEPAKOWY

Używanie nieodpowiedniego oleju ma ogromny wpływ na tempo odchudzania. Olej rzepakowy, podobnie jak większość olejów roślinnych, spowalnia proces chudnięcia, a także sprawia, że tłuszcz odkłada się w naszym organizmie. Olej rzepakowy zawiera oleje uwodornione, które powodują stany zapalne, rozregulowują pracę hormonów i spowalniają metabolizm. Poza tym, 90% oleju rzepakowego pochodzi z upraw genetycznie modyfikowanych (GMO), co oznacza, że przesiąknięte jest pestycydami, które mają niekorzystny wpływ na nasze zdrowie.

 

Co w zamian? Zastąpmy oleje roślinne olejem kokosowym lub naturalnym masłem. Masło jest sprzymierzeńcem odchudzania – przyspiesza metabolizm, ponieważ jest bogate w kwas linolenowy. Olej kokosowy sprzyja walce z nadwagą ponieważ zawiera błyskawicznie trawione średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe.

 

  1. MASŁO ORZECHOWE

Masło orzechowe smakuje wspaniale, ale może mieć fatalny wpływ na nasze jelita. Świeże orzeszki ziemne przechowuje się w ogromnych silosach, gdzie wilgoć stwarza doskonałe warunki do rozwoju grzybów z grupy aflatoksyn. Poza tym orzeszki ziemne są jednym z najpopularniejszych alergenów, mogą być odpowiedzialne za nietolerancję pokarmową, zespół nieszczelnego jelita oraz spowolniony metabolizm. Co więcej, zawarte w orzechach kwasy omega-6 mogą wywoływać stany zapalne w organizmie. Jak widać masło orzechowe zdecydowanie nie jest sprzymierzeńcem zdrowej diety.

 

Co w zamian? Jeśli nie potraficie zrezygnować z tego przysmaku spróbujcie zastąpić orzechy migdałami. Są bogatym źródłem aminokwasów (L-argininy), zwiększających stężenie hormonu wzrostu HGH w organizmie. Jest to substancja odpowiedzialna za proces wzrostu i regenerację komórek nie bez powodu nazywana eliksirem młodości.

 

  1. MUESLI

Muesli, od lat królujące w dietach jako produkt zdrowy i wartościowy, jest raczej wilkiem w owczej skórze drastycznie spowalniającym metabolizm. W skład muesli wchodzą produkty pełnoziarniste oraz cukry i bardzo tuczący sztuczny miód, który niczym nie różni się od syropu kukurydzianego. Połączenie glutenu, kwasu fitynowego oraz sztucznego miodu sprawia, że muesli ma fatalny wpływ na nasz metabolizm.

 

Co w zamian? Doskonałym zamiennikiem dla kupowanych w sklepie muesli jest przygotowanie własnej domowej mieszanki. Namoczcie migdały, orzechy nerkowca albo pecan oraz nasiona chia w wodzie przez kilka godzin, potem pozostawcie na dzień wyłożone na papierze, by obeschły. Następnie wymieszajcie je z naturalnym pszczelim miodem, rodzynkami, płatkami kokosowymi, cynamonem oraz solą. Ponownie osuszcie w lekko nagrzanym piekarniku. W ten sposób otrzymacie zdrowy i wartościowy domowy zamiennik muesli.

 

 

  1. SŁODZIKI

Ze wszystkich wymienionych tu produktów słodziki, z aspartamem i sukralozą na czele, są najbardziej fałszywym sprzymierzeńcem diety. Oszukują nas wmawiając, że możemy zaspokoić potrzebę słodkiego smaku bez zbędnych kalorii i poczucia winy. Nikt nie wspomina o fakcie, że spożywanie aspartamu wiąże się aż z 92 działaniami niepożądanymi. Aspartam i sukraloza pobudzają apetyt i wzmagają łaknienie węglowodanów, przez co w ostatecznym rozrachunku zjadamy więcej kalorii. Badania przeprowadzone na 6 tys. uczestników pokazały, że dzienne spożycie tylko jednego napoju gazowanego typu light znacząco zwiększa ryzyko otyłości, cukrzycy i zespołu metabolicznego.

 

Co w zamian? Zastąpcie sztuczne słodziki stewią, ksylitolem lub w niewielkich ilościach naturalnym miodem pszczelim.

 

Źródło: www.draxe.com 6 Metabolism Death Foods

Tłumaczenie: www.trenerpersonalny.pl

Mądrze znaczy lepiej

Wskaźniki treningowe i dietetyczne od specjalistów dostarczone prosto na Twoją skrzynkę email

Mało znane wskazówki treningowe i dietetyczne od trenerów personalnych dostarczone prosto na skrzynkę email.

3 kursy emailowe jak uzyskać jędrny tyłek, zbudować mięśnie ze stali i pozbyć się bólu pleców.

Najświeższe informacje o specjalnych akcjach promocyjnych i eventach organizowanych przez trenerpersonalny.pl


Uzyskaj bezpłatny dostęp

Komentarze: