Profesjonalny trening z trenerem personalnym

+48 602 270 662|kontakt@trenerpersonalny.pl

Blog

Jesteś tutaj: Strona główna » Czas na sport

Czas na sport

autor: trenerpersonalny.pl data publikacji: 18.1.2019

Wszyscy wiemy, że prowadzenie aktywnego stylu życia powinno być jednym z najważniejszych priorytetów w życiu. Tylko dbając o siebie możemy stać się tacy, jacy chcielibyśmy być w życiu zawodowym, rodzinnym i społecznym. Nie jest to jednak łatwe zadanie.

Praca jest głównym czynnikiem, który może kolidować z treningami – mamy tu do czynienia z wielkim paradoksem, który staje się bardziej widoczny, gdy praca stanowi duże wyzwanie, a do tego jest ciekawa. Z jednej strony z trudnością przychodzi nam znalezienie czasu na ćwiczenia, a z drugiej – nie możemy sobie pozwolić na zarzucenie treningów, ponieważ są one niezbędne do osiągnięcia sukcesu.

Pisząc Winning Without Losing: 66 Strategies for Building a Wildly Successful Business While Living a Happy and Balanced Life (Jak odnosić sukcesy, którym nie towarzyszą porażki: 66 strategii budowania niezwykle udanego biznesu i prowadzenia szczęśliwego i pełnowartościowego życia)staraliśmy się dotrzeć do sedna tego paradoksu – i znaleźć sposób na jego pokonanie. Przeprowadziliśmy rozmowy z 25 pracownikami wysokiego szczebla z całego świata, którym udaje się zachować równowagę między pracą a życiem osobistym. Na podstawie tych rozmów sformułowaliśmy sześć wskazówek, jak wkomponować ćwiczenia fizyczne w dzienny grafik, niezależnie od tego, ile mamy obowiązków.

 

Jak zachować kondycję pomimo wymagającej pracy zawodowej

 

  1. Ćwicz wydajnie

Wybierz formę ćwiczeń, które można wykonywać prawie wszędzie, także w podróży lub po późnym powrocie do domu z pracy. Najlepiej wybrać formę treningu, która nie wymaga długich przygotowań (wind surfing lepiej zostawić sobie na weekend) oraz pozwala na osiągnięcie wymiernych wyników w krótkim czasie (niestety, golf odpada).  Warto za to zdecydować się na trening interwałowy o wysokiej intensywności, tabatę, trening z obciążeniem własnego ciała lub bieganie.

 

  1. Wybierz to, co lubisz

Pewnie teraz myślisz: „Nienawidzę biegania” (albo tabaty czy innego rodzaju ćwiczeń) – nie ma w tym nic złego. Ważne jest realistyczne podejście i znajomość samego siebie.  Dla jednej osoby bieganie jest tym, czym dla innej joga, ćwiczenia z obciążeniem czy taniec. Ćwiczenie samodyscypliny często jest konieczne podczas treningu, jednak warto ułatwić sobie zadanie, wybierając formę ćwiczeń dopasowaną do stylu życia, osobowości i upodobań. Nie wiesz, jaki rodzaj ćwiczeń lubisz najbardziej? Nie obawiaj się eksperymentować z rożnymi formami treningu, aby znaleźć taki, który służy ci najlepiej.

 

  1. Zyskaj motywację dzięki rywalizacji

Aby osiągać sukcesy w pracy, niezbędna jest współpraca. Jednak aby zdobyć motywację do regularnych ćwiczeń (o odpowiedniej intensywności, która pozwala na uzyskanie wymiernych wyników), warto postawić na współzawodnictwo. Dzisiaj prawie w każdym sporcie możesz znaleźć współzawodników odpowiednich do twoich umiejętności – niezależnie od tego, czy jesteś na zaawansowanym poziomie, czy dopiero zaczynasz.  Zapisz się na wybrany trening, ustal sobie cel i obserwuj wyniki –

możliwe, że aby nie wypaść z gry, potrzebujesz rywalizacji.

 

  1. Przygotuj plan i trzymaj się go

Jednym z najczęściej podawanych powodów omijania treningów jest stwierdzenie w rodzaju: „Mam dziś zbyt dużo pracy, nie uda mi się zdążyć na jogę”. Bzdura. A gdyby zdarzyło się, że musisz niespodziewanie odebrać dziecko ze szkoły i nie masz żadnego planu awaryjnego, co byś zrobił? Może odwołałbyś wewnętrzne spotkanie, zabrał część pracy do domu albo opracował nową hierarchię zadań? Jeśli zachodzi realna potrzeba, wychodzimy z pracy o odpowiedniej porze. Przygotuj plan (jeśli to ci pomoże, zapisz go),  trzymaj się go i pamiętaj, że trening to priorytet, który warto zachować.

 

  1. Rejestruj swoją aktywność

„Jeśli coś nie jest zmierzone, nie istnieje”. To stwierdzenie nieco przesadzone, jednak jest w nim ziarno prawdy, szczególnie gdy mowa o ćwiczeniach. Zapisuj w kalendarzu wszystkie treningi i dodawaj wyniki na koniec każdego tygodnia, miesiąca lub roku, aby monitorować postępy i dostrzegać obszary wymagające poprawy. Pomiar aktywności, najlepiej w formie notatek z postępów, może ci pomóc zachować regularność treningów i zauważyć, że zwalniasz, zanim kompletnie wypadniesz z rytmu.

 

  1. Lepsze coś niż nic

Nie potrzebujesz godziny – ani nawet 30 minut, żeby wykonać pełny, skuteczny trening. Zawsze lepiej znaleźć czas na choćby bardzo krótki trening niż zupełnie z niego zrezygnować. Nawet w siedem minut można wiele zdziałać! W każdej sytuacji możesz wygospodarować kilka wolnych minut w ciągu dnia (tak, to możliwe!). Dzięki skutecznemu programowi i odpowiedniej częstotliwości krótkie i intensywne treningi mogą mieć zbawienny wpływ na ciało i umysł. Ćwicz niezależnie od tego, gdzie jesteś i ile masz czasu, wykonując ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała lub wykonując krótkie wcześniej zaprogramowane treningi z wykorzystaniem aplikacji na telefon – niektóre ćwiczenia możesz nawet wykonywać za biurkiem!

Źródła:

66 Strategies for Building a Wildly Successful Business While Living a Happy and Balanced Life

 

Kategorie: Blog Tagi:

Mądrze znaczy lepiej

Wskaźniki treningowe i dietetyczne od specjalistów dostarczone prosto na Twoją skrzynkę email

Mało znane wskazówki treningowe i dietetyczne od trenerów personalnych dostarczone prosto na skrzynkę email.

3 kursy emailowe jak uzyskać jędrny tyłek, zbudować mięśnie ze stali i pozbyć się bólu pleców.

Najświeższe informacje o specjalnych akcjach promocyjnych i eventach organizowanych przez trenerpersonalny.pl


Uzyskaj bezpłatny dostęp

Komentarze: